czwartek, 13 grudnia 2012

Wstęp, zakończenie i bibliografia


  1. Wstęp do pracy
·         Musi zawierać kilka zdań wprowadzających do problematyki około 0,5 strony
·         Cel pracy
·         Uzasadnienie podjęcia problemu badawczego
·         Hipotezę (-y) badawcze, pytania badawcze
·         Zakres przestrzenny, podmiotowy
·         Zakres czasowy
·         Ocena wykorzystanej literatury i innych źródeł
·         Charakterystyka metod badawczych
·         Charakterystyka każdego z rozdziałów


  1. Zakończenie

Jest podobnie jak wstęp obowiązkowym elementem pracy. Powinno ono zawierać wnioski wynikające z pracy.

  1. Bibliografia (stanowi spis pozycji, które zostały wykorzystane w pracy)
  • Spis powinien być alfabetyczny według wzoru:

Alińska A., Bankowość spółdzielcza w krajach Unii Europejskiej, TWIGGER, Warszawa 2002
Bodył-Szymala P., Klient w banku czyli prawo bankowe z perspektywy odbiorcy usług banków, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań 2005
Zarządzanie bankiem spółdzielczym, red. nauk. J. Szambelańczyk, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu, Poznań 1997

Przykład tekstu pracy dyplomowej
Bank ma obowiązek zapoznania klientów z odpowiednim regulaminem przed zawarciem umowy rachunku bankowego[1]. Musi więc ogłaszać w miejscu wykonywania czynności m.in. stawki oprocentowania środków na rachunkach bankowych i kredytów, stawki prowizji i wysokość pobieranych opłat, terminy kapitalizacji odsetek, stosowane kursy walutowe. Wywieszenie regulaminu, zazwyczaj w sali operacyjnej, uważa się za udostępnienie go klientowi[2]. Regulaminy bankowe są aktami nienormowanymi i uzupełniane są do konkretnych umów. Każdy regulamin, pełniący również rolę oferty, powinien być przedstawiony do wiadomości klientowi najpóźniej przy zawieraniu umowy[3].


[1] Z. Krzyżkiewicz,. Operacje bankowe. Rozliczenia krajowe i zagraniczne, Warszawa 2003,  s. 43.
[2] M. Dębniewska, A. Sołoma, Bankowość. Produkty, usługi, rynek, Olsztyn 2003, s. 115.
[3] J. Grzywacz, Podstawy bankowości. System bankowy, kredyty i rozliczenia, ryzyko i ocena banku, marketing,. Warszawa 2006, s. 58.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz